Zer da musikoterapia?
“Musikoterapia, musikaren edota honen elementuen (soinua, erritmoa, melodia eta armonia) erabilera da, komunikazioa, ikasketa, mugimendua, adierazpena, antolaketa zein beste edozein helburu terapeutiko lortzeko, sustatzeko edo bideratzeko prozesuan, honen bidez beharrizan fisiko, psikiko, sozial, emozional eta kognitiboak asetzeko, beti ere musikoterapeuta aditu baten eskutik. Musikoterapiak, ahalmenak aurkitzea edota zenbait funtzio leheneratzea du helburu, norbanakoak egituraketa intra- zein interpertsonal hobea eta, ondorioz, prebentzioa eta tratamenduaren bidezko bizi-kalitate hobea eskura ditzan.”
(World Federation of Music Therapy)
Musikoterapia, terapeuta-paziente arteko lotura sortzean oinarritzen da (paziente bakarra zein talde bat izan arren), musika bitartekari gisa erabiliz, bigarrenaren beharrizan fisiko, emozional, psikiko, sozial eta kognitiboetan aldaketak lortzeko helburuaz.
Musikoterapia EZ da musika egitea edo jotzea, ezta instrumenturen bat jotzen ikastea ere, baizik eta pertsonen bizi-kalitatea hobetzen saiatzea musika izanik prozesu honen lan-tresna nagusia eta komunikazio-bidea. Ez da musika hezkuntza, ezta denborapasa bat ere, eta ez da edozein musikari edo musika-zalek bideratu dezakeen zerbait, musikoterapeuta adituek soilik landu dezaketen praktika bat baizik.
Gure eskaintzaren bitartez, beharrizan fisiko zein hezkuntza-beharrizan bereziak dituzten Ikastolako umeei ateak zabaldu nahi dizkiegu.
Aipatu beharrekoa da, musikoterapia diziplinarteko terapia bat izatera zuzendua dagoela, bestelako ohiko terapiekin guztiz bateragarria izanik (psikologia, fisioterapia, medikuntza, etab.), eta, halakorik izatekotan, hauei buruzko ezagutza eta informazio-trukea eskatzen du, prozesu musikoterapeutikoa aberasgarriagoa izan dadin.
Saioak banakakoak zein taldekakoak izan daitezke, pazienteen beharrizanen arabera. Era berean, saioen iraupena kasuan kasu zehaztuko da. Prozesu musikoterapeutikoak ez du zertan ikasketa-egutegiarekin bat etorri behar: pertsona bakoitzaren prozesuak iraupen ezberdina du, saioek aurrera egin ahala zehaztuko dena. Ikasketa-egutegiak ez ditu prozesu terapeutikoaren hasiera eta amaiera mugatzen.